Донецька
область
ПАНОРАМА

ДОНЕЦЬК СЯДЕ НА ВЕЛОСИПЕДИ

ДОНЕЦЬК СЯДЕ НА ВЕЛОСИПЕДИ

Уже восени міськрада має ухвалити концепцію розвитку відповідної інфраструктури

«День» уже неодноразово писав про пожвавлення велосипедного руху у шахтарському мегаполісі та величезну роль громадськості у цих процесах (№№ 49, 100 від 2013 року). У травні 2013 року місцева влада, велосипедисти та активісти міркували разом, яким має бути план розвитку велосипедної інфраструктури у Донецьку. Два місяці концепція була доступна кожному для внесення власних пропозицій, а днями відбулися фінальні обговорення проекту. Управління зв’язків з громадськістю Донецької міської ради провело круглий стіл «Концепція розвитку велосипедної інфраструктури у Донецьку».

За розробленою концепцією карта велоінфраструктури Донецька складається з 15 маршрутів загальною протяжністю 62 км, велодоріжки розташовані за радіально-кільцевою схемою: кільце навколо центра міста зв’язане з районами Донецька радіальними маршрутами. Програма — лише вектор, за яким рухається велоінфраструктура, кожний маршрут вимагає окремої проектної документації та обговорення зі спільнотою. План реалізації Концепції розраховано до 2021 року.

Директор Центру транспортних технологій, розробник Концепції Євген Кобзар додає: «Важливо, що розвиток велоруху вимагає ще й створення супутньої інфраструктури: велопарковок для постійного та тимчасового зберігання велосипедів, системи вказівників та дорожніх знаків, пунктів ремонту тощо. Окремий пункт — велопрокат, це має бути зв’язана система, що дозволяє брати різні велосипеди на різні терміни, у тому числі туристам».

У Головному управлінні містобудування та архітектури готові прийняти запропоновану концепцію, але мають декілька зауважень. «На основних магістралях міста велодоріжки мають бути суміщені з тротуарами, тому що урізати дорожнє полотно за таких великих потоків автотранспорту просто недоцільно. Спочатку хай буде прокладено доріжки у ландшафтно-рекреаційних зонах, а потім поєднаємо їх за рахунок магістральних вулиць», — зазначає Сергій Хропот, заступник начальника Головного управління містобудування та архітектури.

Начальник Головного управління благоустрою та комунального обслуговування Костянтин Савінов відзвітував про вже виконану роботу: «Перша велосипедна доріжка в Донецьку відкриється незабаром — це набережна ріки Кальміус, ділянка від проспекту Ілліча до бульвару Шевченка. Вже нанесено розмітку, тепер займаємося спеціальними знаками — це буде наш перший крок назустріч велосипедистам».

Зараз закінчується проектування велосипедних доріжок по тротуарній частині вулиці Артема на ділянці від Таманського проспекту до площі Леніна. Також, як зауважив Костянтин Савінов, донецький міський голова Олександр Лук’янченко серйозно ставиться до розвитку велоінфраструктури, тому доручив при проектуванні та капітальному ремонті міських магістралей обов’язково враховувати інтереси велосипедистів.

Бюджет концепції невідомий, бо перед складанням кошторису потрібно виконати проектні роботи — міська влада планує займатися цим у другому півріччі 2013 року, а будувати доріжки повинні почати у першій половині 2014 року. Костянтин Савінов підраховує: «Проектування велодоріжок вулицею Артема коштує 37 тисяч гривень, реалізація, у цінах липня, орієнтовно складає 350—360 тисяч гривень. Ми запропонували організації GIZ Ukraine взяти участь у реалізації проекту, і отримали офіційну відповідь, що компанія готова розглянути питання співфінансування».

У резолюції круглого столу органам місцевої влади було рекомендовано створити робочу групу для запровадження Концепції розвитку велоінфраструктури у Донецьку. У складі групи                               мають бути як представники місцевої влади, так і громадські активісти. А ще міськрада має звернутися до керівників підприємств з пропозицією обладнати велопарковками підконтрольні їм заклади.

Керівник напрямку захисту прав та інтересів громадян Донецької обласної організації ВГО «Комітет виборців України» Тетяна Дурнєва зауважує: «Ще два тижні концепція «висітиме» на сайті міськради, будуть прийматися пропозиції від громадян, а потім проект має розглянути Комісія з питань захисту прав і свобод громадян, інтересів територіальної громади Донецької міськради. Вже восени сесія міськради повинна прийняти концепцію загалом та закласти якесь фінансування. Завдяки активності всього велосвіту Донецька, думаю, що наша візьме!»

Марія ПРОКОПЕНКО, Донецьк
Рубрика: 
Газета: 
http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/doneck-syade-na-velosipedi