ЩОДЕННИК КУХАРУКА

ЩОДЕННИК КОЧУКОВА

Україна
ІНФОРМАЦІЯ
Герб Прапор

Основні дані

Столиця:Київ

Найбільше місто:столиця

Державна мова:Українська

Гімн

«Ще не вмерла України і слава, і воля,
Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
Приспів:
Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду».
АР Крим Вінницька Волинська Донецька Житомирська Закарпатська Запорізька Івано-Франківська Київ Київська Кропивницька Луганська Львівська Миколаївська Одеська Полтавська Рівненська Севастополь Січеславська Сумська Тернопільська Харківська Херсонська Хмельницька Черкаська Чернівецька Чернігівська
ПАНОРАМА

Олена О’Лір:на клясиці треба вчити молодь і вчитися самим.

Олена О’Лір:на клясиці треба вчити молодь і вчитися самим.
СУЧАСНИЙ СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ: анкета для українських письменників Спільний проект Євгена БАРАНА та Романа КУХАРУКА

 

1. Чи можете Ви чітко означити своє місце у літературі?

Зараховую себе до літературного напряму, який можна визначити як постнеоклясицизм.

 

2. Ставлення до клясики. Кого бракує у літературному обігу?

Клясику треба поширювати і популяризувати, адже це — гордість і престиж нації, на клясиці треба вчити молодь і вчитися самим. Хотілося б бачити системне і масове видання творів середньовічних та барокових (в ориґіналі та у перекладі), клясиків ХІХ — поч. ХХ ст. (не лише зі шкільної програми, а й малознаних, як-от Якова Щоголева), представників Розстріляного відродження (Зерова, Плужника, Підмогильного, Марка Вороного та багатьох інших), письменників діяспори (Юрія Клена, Ігоря Качуровського, Михайла Ореста, Бориса Олександрова, Олекси Веретенченка, Івана Багряного, Євгена Маланюка та багатьох інших).

 

3. Чи бракує Вам ринку продажу книжок  та ринку авторського права в Україні?

Ринок є, але дуже низька купівельна спроможність потенційних покупців. Авторське право, судячи з мого досвіду, шанується.

 

4. Охарактеризуйте стан сучасної української поезії, назвіть імена.

Хаотичний, адже на поверхні зазвичай, якщо вжити вислів Ніцше, — «творці нового шуму», натомість «творці нових цінностей» — у підпіллі. Імена: Ліна Костенко, Софія Майданська, Лариса Вировець, Люцина Хворост, Надія Гаврилюк, Ольга Башкірова, Наталія Науменко, Олександр Лисак, Віктор Гриценко, Олесь Одрін.

 

5. Охарактеризуйте стан сучасної української прози, назвіть імена.

Розвиток є, особливо малих жанрів, але катастрофічно відчувається брак великомасштабних інтелектуальних романів, на кшталт «Йосифа і його братів» Томаса Манна. Імена: Олександра Ковальова, Марина Павленко, Євгенія Кононенко, Михайло Слабошпицький, Олександр Жовна.

 

6. Охарактеризуйте стан сучасної української драматургії, назвіть імена.

 Підпільний. Жодного збірника, авторського чи колективного, сучасної української драматургії мені до рук не трапляло. З окремих творів, які вразили, назву віршовану п’єсу Софії Майданської «Двобій».

 

7.  Чи здатна українська література  не просто вижити  в  лавині бездуховности, яка вкотре  захопила спільноту, а створити індивідуальні стації спротиву?

Здатна, і це залежить від кожного письменника особисто, від того, чи чує суспільство його голос (на сторінках книжок, у пресі та соцмережах, на літературних заходах тощо), а також від спільнодії письменницьких стоваришень.

 

8. Яким Вам бачиться майбутнє української літератури?

Після доби постмодернізму, означеною руйнацією форми і сенсу та культом потворного, гряде новий традиціоналізм, щось подібне до історизму в архітектурі ХІХ ст.: культ краси, культ майстерности, культ високих сенсів, відродження і розвиток традиційних форм (строф, жанрів, поетики).

 

Олена О’Лір