ЩОДЕННИК КУХАРУКА

ЩОДЕННИК КОЧУКОВА

Львівська
область
ІНФОРМАЦІЯ
Герб Прапор

Основні дані

Назва:Львівщина

Утворена:4 грудня 1939 року

Код КОАТУУ:46000

Населення:2591579

Площа:21833 км²

Густота населення:119,54 осіб/км²

Поштові індекси79ххх

Телефонні коди:+380-32

Обласний центр:Львів

Райони:20

Міста обласного значення:9

Міста районного значення:35

Райони в містах:6

Смт:34

Села: 1849

Селища:1

Селищні ради:34

Сільські ради:632

Номери автомобілів:

Інтернет-домени:lviv.ua; lv.ua

Обласна влада

Адреса:79008, м. Львів, вул. Винниченка, 18

Веб-сторінка:ttp://www.loda.gov.ua

Голова ОДА:Горбаль Василь Михайлович

Рада:Львівська обласна рада

Голова ради:Сеник Мирослав Петрович

Гімн

Ще не вмерла Україна,
И слава, и воля!
Ще намъ, браття-молодці,
Усміхнетця доля!
Згинуть наші вороги,
Якъ роса на сонці;
Запануємъ, браття, й ми
У своій сторонці.
Душу, тіло ми положим
За свою свободу
И покажемъ, що ми браття
Козацького роду.
Гей-гей, браття миле,
Нумо братися за діло!
Гей-гей пора встати,
Пора волю добувати!
Наливайко, Залізнякъ
И Тарасі Трясило
Кличуть насъ изъ-за могилъ
На святеє діло.
Изгадаймо славну смертъ
Лицарства-козацтва,
Щобъ не втратить марне намъ
Своего юнацтва.
Душу, тіло и д.
Ой Богдане, Богдане,
Славний нашъ гетьмане!
На-що віддавъ Україну
Москалямъ поганимъ?!
Щобъ вернути іі честь,
Ляжемъ головами,
Назовемся Украіни
Вірними синами!
Душу, тіло и д.
Наші браття Славяне
Вже за зброю взялись;
Не діжде ніхто, щобъ ми
По-заду зістались.
Поєднаймось разомъ всі,
Братчики-Славяне:
Нехай гинуть вороги,
Най воля настане!
РОЗМОВИ

Руслан СЕКЕЛА : Демократія починається з місцевого самоврядування

Руслан СЕКЕЛА : Демократія починається з місцевого самоврядування
шляхи вирішення «задавнених» міських проблем

Руслан СЕКЕЛА, директор Інституту економіки та політики бачить шляхи вирішення «задавнених» міських проблем у зміні системи місцевого самоврядування, сфера виконавчих обов’язків якого має розглядатися через призму застосування громадських важелів впливу на мера, депутатів та чиновників. Водночас, експерт пропонує рецепт вирішення проблем, що накопичилися у місцевій владі. А саме – запровадити простий механізм відкликання депутатів і міського голови, що, в свою чергу, зміцнює систему відповідальності.


- Наскільки сьогодні проста людина може вирішити власні проблеми, шукаючи допомоги у чиновників Ратуші, адже звідусіль чути про бюрократію, з якою стикаються не лише пересічні громадяни, а й люди, що прагнуть започаткувати підприємницьку справу? Водночас Конституцією України задекларовано, що саме народ є джерелом влади, а не навпаки, тоді як «благословення» чиновницьких кіл доводиться чекати доволі довго…

- Ті ганебні процеси, які сьогодні відбуваються у місцевій владі можна вирішувати. Шлях вирішення цих проблем достатньо простий – через викорінення хабарництва та корупційних дій та через запровадження персональної відповідальності чиновників та депутатів за кожне питання. А насправді все робиться навпаки: приймаються нові закони або ж підзаконні акти, які тільки підсилюють бюрократичну систему, створюють нові перепони для бізнесу та людей. Прикро, оскільки місцеве самоврядування – це влада, яка є найближчою до людей, яка своїми діями та ставленням може та повинна суттєво полегшити їм життя у непростий час. Тим часом, вирішення найпростіших питань громадян може вирішується роками. Людина ходить, стукає у двері, їй відчиняють, а далі - скеровують в інший кабінет. І так – по колу…За останні щонайменше вісім років так нічого й не змінилося в кращу сторону. Так не повинно бути. Влада повинна обернутися обличчям до людей.

- На Вашу думку, чому так відбувається? Де шукати рецепти оздоровлення від бюрократичної системи та інших хворіб, на які багате нинішнє місцеве самоврядування, оскільки влада на місцях є ближчою до громади, а, отже, саме вона має піклуватися про благополуччя своїх громадян?

- Перше - система місцевого самоврядування, а особливо система відповідальності потребує змін. Йдеться про відповідальність місцевих депутатів та чиновників перед громадянами, які їх же обирали. Люди повинні мати важелі впливу на мера і депутатів не раз у чотири, а тепер - п’ять років, згідно із законодавчими змінами до виборів у місцеві ради. Громадський вплив має набути ознак системності – через максимальне спрощення процедури відкликання депутатів та мера, що є обов’язковою умовою для покращення ситуації. Якщо депутат нічого не робить, люди не повинні чекати 5 років, а відкликати його. Тим паче зараз, коли частково повернені мажоритарні округи. Відтак, необхідно ввести персональну систему відповідальності чиновників та депутатів за конкретну ділянку роботи, так як вони підзвітні громаді. Друге - скорочення чиновницького апарату на 40 відсотків. А тим, що залишаться, треба збільшив зарплату, Усім, а не лише керівному складу, як це відбувається зараз. Таке скорочення дасть велику економію коштів. Третє: треба спростити процедури розгляду звернень громадян. Так зване «єдине вікно» - ноу-хау для спрощення звернень громадян, не працює, а лише збільшує кругообіг паперу у міській раді та затягує час. На мій погляд, «єдине вікно» необхідно відмінити. А також дуже важливо обмежити термін офіційної відповіді громадянам до п’яти днів.

- Чиновники і так кажуть, що не встигають розглядати ці звернення, що для цього потрібно збільшити штат…

- А два роки тому встигали, до кризи? Тоді було набагато більше звернень, питань, пов’язаних із будівництвом, землею тощо. Є речі, які можна і треба змінювати. Потрібна тільки політична воля.

- Чи зможе змінити систему відповідальності депутатів перед власними виборцями мажоритарна система?

- Ситуація трохи покращиться, бо зараз людина не знає, до кого з депутатів, яких вибирали за партійними списками, звернутися. Так, громадянин повинен мати свого депутата, який і має потурбуватися про вирішення проблем цієї людини та представляти інтереси власного округу. В останні роки уже до анекдотичних ситуацій доходило: багато діючих депутатів навіть не знали, на кого розписати фінансову допомогу. Вони не працюють з виборцями, не володіють ситуацією, що діється на конкретних округах. Партії якось віртуально закріпляли за депутатами округи, але це не працювало. І маємо сьогодні 90 віртуальних депутатів, які людьми фактично не обиралися. Львівська міська рада стала органом колективної безвідповідальності. Тут може зарадити хіба мажоритарна система, оскільки люди будуть знати депутатів в обличчя та вимагати від них чіткої, виваженої і послідовної роботи.

- То що, останню депутатську каденцію Львівської міської ради можна вважати провальною?

- Думаю, що так, хоча є винятки. Провальність минулої депутатської каденції очевидна. Не краща ситуація і з мером Львова. Коли він балотувався, то обіцяв людям відмінити двоставковий тариф за опалення. Пройшло чотири роки, і зараз він про це уже навіть не згадує. А люди насправді двічі платять за тепло, бо в основну плату по лічильнику входить й ціна за обслуговування мереж круглорічно. Влітку та восени львів’яни платять за якесь незрозуміле «приєднане» опалення. Де бажання депутатського корпусу і мера допомогти людям, натомість їх обманюють і збирають додаткові побори? Це не що інше, як прихований податок, який збирається в казну міста, і потім невідомо на що розподіляється. Тепер ще тепло подорожчає на сорок відсотків, (газ – на п’ятдесят), і нікого не цікавить за що люди будуть жити. Я б порадив новообраним депутатам відмінити двоставковий тариф на тепло, адже є рішення суду про його незаконність. Після виборів будемо мати сорок п’ять мажоритарних депутатів, які будуть це обіцяти , дивлячись людям в очі. Також можна за рахунок оптимізації роботи «Львівтеплоенерго» зменшити тягар подорожчання газу для людей. Наприклад, підвищити ціну опалення не на 40 відсотків, а на 20, а половину цього тягаря влада має взяти на себе. Резерви є, потрібно тільки добре працювати і менше красти. Тоді це будуть реальні кроки назустріч людям.

- Не газом єдиним можна грітися. Яке Ваше бачення використання альтернативних джерел енергії для Львова?

- Найпростіше і найдешевше часткове вирішення цієї проблеми – використовувати твердопаливні котли, які працюють на дереві, на брикетах, на вугіллі, що реально і вигідно. Таке опалення уже використовується в деяких школах, адміністративних будівлях. Сучасна промисловість випускає котли. які мають досить високий коефіцієнт корисної дії, й це суттєво знизить витрати на опалення. Треба мінімізувати оту енергетичну складову, тому що це не останнє подорожчання газу. Влада повинна мати тут чітку стратегію і щось суттєве запропонувати людям. Виробництво таких котлів можна налагодити й у Львові при спільному бажанні та розумінні влади, бізнесу та громадськості.

- Як, на Вашу думку, можна покращити якість комунальних послуг?

- Систему комунального господарства необхідно змінювати. ЖЕКи – це вже вчорашній день. Майбутнє за ОСББ (Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків), яке самостійно веде господарську діяльність, заключає угоди з надавачами послуг та замовляє потрібні послуги. Зараз у місті відбувається еволюційний процес створення ОСББ, влада може і повинна стимулювати цей процес, даючи стартові кошти на ремонт в розмірі 300 тис. грн. приблизно (в залежності від стану будинку), а також постійно дофінансовувати поточну діяльність ОСББ. Сьогодні 95 відсотків людей незадоволені роботою ЖЕКів. У якийсь момент рішенням або законом їх відмінять, настане хаос. Тоді люди залишаться зі своїми проблемами наодинці. Влада зобов’язана підготувати до цього людей. ОСББ – реальний вихід із комунальної прірви.

- Якою є ситуація з будівництвом сміттєпереробного заводу у Львові та що відлякує інвестора?

- Досі у Львові не збудовано сміттєпереробного заводу. Зрештою, ситуація незрозуміла. Так, є технології, які дозволяють у результаті спалювання або переробки сміття виробляти тепло і обігрівати ним будинки. Такі заводи функціонують у Відні, Празі, причому майже у центрі міста. Зауважте: від санепідемслужб нема ніяких зауважень, тоді як екологічні та санітарні норми там куди жорсткіші. Виникає риторичне запитання: чому в українських реаліях не може бути побудований такий завод, із застосування міжнародного досвіду? Чим ми гірші? Але вочевидь, владі не до цього. Проте екологічні проблеми скоро підірвуть відносний спокій мешканців та зворохоблять чиновницьку байдужість. Грибовицьке сміттєзвалище може ось-ось «вибухнути»… Себто, це велика екологічна проблема для Львова, яку негайно слід вирішувати. Але заважає відсутність бажання у влади. А дарма. Кошти на такий завод можуть окупитися за 10-15 років. Люди, які готові інвестувати у цей завод, хотіли б бачити від міста якісь кроки назустріч, а від них вимагають нереальні «відкати». Тому який розумний бізнесмен сюди прийде? Необхідна співпраця інвесторів та влади, створення сприятливих умов для залучення інвестицій та ведення бізнесу, що створять позитивний інвестиційний клімат регіону.

 

 

http://mediastar.net.ua